Bajba kerülhetnek az európai autógyárak

2014 Ford Mustang
Ford Mustang 2014

Bár úgy tűnik a válságon túljutottak az Európai autógyárak, baljós előjelek mutatkoznak.

2013 -ban 2,7 százalékkal kevesebb új autót értékesítettek az Európai Únióban, annak ellenére, hogy Spanyolországban a roncsautó prémium programnak köszönhetően 15,1 százalékkal szöktek fel az eladások.

.

.

2014 Infiniti Q50 Hybrid
Infiniti Q50 Hybrid 2014
2014 Kia Forte
Kia Forte 2014

A 2014 -es modelleket tekintve a vezető Európai gyáraknak komoly vetélytársaik akadtak. Az amerikai Ford hivatalosan is megkezdi a Mustangok európai értékesítését, az új Ford Edge a fejlesztések tekintetében minden várakozást felülmúlt, a koreai Kia pedig már eddig is bizonyította, hogy az innovációinak köszönhetően nehéz versenyre kelni vele az ár-érték arány tekintetében. Már az is a keleti autók várható népszerűségét növeli, ha csak egy pillantást vetünk az új Infiniti Q50 -re, vagy az új Lexus CT200h -ra.

A piaci részesedés tekintetében Amerika és Kína mégjobban elhúz Európától, ráadásul erőteljesen növelik jelenlétüket Európában.

Az autóipar a várakozások alapján élénkülni fog, de kérdés kik lesznek ennek haszonélvezői. Milyen mértékben sikerül például a rohamosan növekvő kínai eladási hullámból az EU autógyárainak részesednie.

2014 Kia Forte Sedan
Kia Forte Sedan 2014

 

.

A válságot nem elég túlélni, az erőteljes fejlesztés, mind technikai, mind humán erőforrás terén továbbra is kulcsfontosságú. Az alternatív meghajtás terén pedig Európának bele kell húznia, ha az árversenyt fel akarja venni kelettel. (Az autóipar egyébként Amerikában is mérnök hiánytól szenved.)

Lexus
Lexus – A jövő